fredag 3 september 2010

Lite fortsättning från nya stigen


I morse grävde Ola vidare en kort stund mellan 8-10. Jag åkte upp och kollade till honom en stund och passade på att fixa till det lilla pump-trackpartiet fram tills vi tänkte dela stigen i två alternativ. Robin som var ute på en morgontur kom förbi en stund också och fixade lite på en av de stora kurvorna. Imorgon lördag är det inte omöjligt att det blir ett spontanbygge mitt på dagen, jag tror Niklas G var ganska sugen...

Eftersom stigen nu är belagd med ett par decimeter fin mineraljord som inte är packad mer än lätt för hand så är stigen väldigt mjuk fortfarande. Därför har jag satt upp skyltar som vänligen men bestämt ber folk att inte cykla eller gå på stigbädden innan vi hunnit vibrera ihop den. Jag och Ludde la också stockar över stigen med jämna mellanrum. Om stigen får ligga helt orörd tills vi kör paddan på den kommer vi kunna få den mycket mer jämnpackad än om vi håller på och trampar runt i de lösa jordmassorna. Så ingen provcykling före tisdag kväll då jag fixat så vi har paddan igen alltså.

Ha en skön fredagskväll!
/Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar