söndag 23 augusti 2009

Det sjuder av stigbyggande i lugnet-skogarna

Idag har det verkligen puttrat på med stigbyggande ute i skogarna! Själv hade jag som bekant planerat att sticka ut en stund på kvällen och gå och fixa lite uppe vid hopptornstigen. På eftermiddagskvisten ringde Martin och var på väg upp för att röja fram ett nygammalt DH-spår i slalombacken som kan bli ett kul alternativ till de andra spåren. Och precis som jag ska cykla iväg hemifrån ser jag att jag fått sms från Niklas G som var ute och markerade upp resten av Sjulsarvsslänten (se nedan). När jag sedan kommer upp till förrådet möter jag Niklas den yngre som varit ute och cyklat och tänkte hjälpa till att bygga en stund. Och när vi kommer upp till träbron som jag hade som plan att fixa till kommer Ludde vandrande genom skogen med en spade på axeln, han hade visst hjälpt Martin en stund med det nya spåret och tänkte fortsätta en stund till ihop med mig och Niklas. Kul!

Så här ser förresten träbron ut numera efter att vi förstärkt den en aning och städat upp all bråte som låg under och bredvid.



Vi röjde också en liten chicken-run så att man kan tråckla sig förbi om man vill.

So long
/Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar