onsdag 19 augusti 2009

Sjulsarvsslänten flaggad



Idag tog jag en vända på lunchen och satte ut de flaggor jag fått av Per, så nu kan man leta sig ner i alla fall de första 200 metrarna för Sjulsarvsslänten. Markeringen i form av gula flaggor börjar vid stora tallen precis på andra sidan skidspåret rakt nedanför Sjulsarvsstugan (se även bifogat gps-spår, som är giltigt till 18/9).
Efter tallen går markeringen ut åt höger och slutar på en jordhög med två flaggor. Där tänker jag mig en switchback, faktiskt den enda riktiga svängen på hela partiet, och en möjlig anslutningspunkt för en skråstig uppifrån skogen på andra sidan skidspåret (grönmarkerat på bilden ovan). Efter switchbacken är det obanat och omarkerat, så där finns fortfarande plats för lite kreativitet, och enda "regeln" är att stigen måste ansluta till skogspartiet på andra sidan skidspåret nedanför hygget (se återigen gps-spåret), det är rätt tydligt var man skall in någonstans, det är i princip enda öppningen i skogen.. Efter skogspartiet är en idé att använda det skidspår som ligger rakt nedanför där man kommer ut ur skogen. Det skulle t.ex. kunna vara ett parti med böljande svängar (berms), där man bara gräver ur skidspåret marginellt i kanterna.

Länk till onlinekarta med Google Maps

//Niklas

3 kommentarer:

  1. Äh, anslutningen kom fel. Den ska gå ihop med switchbacken såklart.

    SvaraRadera
  2. Vackert Niklas! Jag börjar känna att mina luncher är sjukt underutnyttjade. :)

    SvaraRadera
  3. Var just uppe och promenerade längs dragningen. Första biten som är uppmarkerad ser mycket inbjudande ut!

    SvaraRadera