tisdag 31 augusti 2010

Tisdagsrapport

Inför dagens byggkväll var jag ganska övertygad om att det bara skulle bli jag och min förkylning som hängde ute i Lugnetskogarna. Men när jag kom upp till flygfältet hade Niklas redan checkat in och strax efter dök Anders, Ludde och Matte upp! Kul! Vi satte genast igång att göra finjujsteringar och vissa förändringar av den stigmarkering som jag och Ludde gjorde i fredags. Och när mörkret föll kände vi oss ganska klara hela vägen ner - det kommer bli många långa sugande kurvor och flera snabba partier! Vi har också lagt in ett antal rakare sektioner där man kan anlägga sköna rollers och whoopisar (eller vad det heter på fackspråk).

Så nu är det bara att sätta grävaren i arbete och så är vi snart igång igen! Med lite tur blir det grävning redan nästa tisdag.

Om det är nån som har ett elverk liggandes hemma som inte används får ni säga till. Annars får vi helt enkelt hyra ett. I vilket fall som helst ska vi se till att ha arbetsbelysning fixad så att vi kan köra byggkvällar hela hösten. Visst känns det lockande att gräva stig sena novemberkvällar medan höststormarna viner :-). Vi för nog byta Colan mot varm choklad...

/Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar