torsdag 10 september 2009

Aktivitet i skogarna idag igen!

Jag tog mig en tur på cykeln nu ikväll för att äntligen filma "High Five"/"Hopptornsstigen" eller vad vi nu kallar den. Kameran var tömd. Trodde jag. Det visade sig dock att jag inte tömt papperskorgen på datorn, och alltså var kameran fortfarande full. Jahapp jahapp. Precis så jag skulle ofilmbraka iväg så kom Ogge upp med en kompis. De hade precis kört HF/Hptsgn och var jättenöjda. Jag brakade till slut iväg och väl nere mötte jag ett par killar som precis också kört HF/Hpptrnsstgn och undrade vilka som byggt den. Lite stolt kunde Ogge och jag vinka hej, och så vidtog en lång diskussion om bästa-lutningen-lutningen och maximum sustainable grade osv. De hade testat Sjulsarvsstigen, eller rättare sagt det som går att köra innan flaggorna försvinner, och var eld och lågor. Tydligen är det ett liknande projekt på gång inom något halvår borta i Kungsberget. Ska bli kul att följa!
Förutom vi så osade det tätt med Falu CK-folk överallt som verkade provköra nån sorts tävlingsbana. Kan det vara LLSM (LångloppscuppsSM?)?

/Niklas

1 kommentar:

  1. Det var jag (Niklas Skogh) och min kompis (Anders) så var där och provade och blev glatt överraskade av det som var byggt, det där är i mina ögon "rolig CC åkning både uppför och utför" längre loopar med sådana byggen så blir ju CC åkning sååå roligt.
    Niklas (om jag kommer ihåg rätt) som jag träffade på, kommer du ihåg att maila mig!

    SvaraRadera